Kolijevka na dvije vode

Grad gdje lipe najljepše mirišu, gdje se ljube Una i Sana, iznjedrio je mnoge velike ličnosti. Nabrojaću samo neke od njih: slikari – Lazar Drljača, Stojan Ćelić, Mladen Karan, Oste Erceg, književnici – Ljubo Jandrić, Dragan Kolundžija, Mladen Oljača, glumac Mustafa Nadarević, crtač stripova Branko Plavšić i mnogi drugi… U susret njima, sigurnim koracima koračaju novi mladi talenti. Jedna od njih je svakako mlada pjesnikinja, moja draga sugrađanka Irena Bera. Prošle sedmice u Novom Gradu održano je književno veče pjesnički dan Brankovog kola posvećen „Antologiji srpske poezije 1847 – 2000. godine“ književnika Nenada Grujičića, a u drugom dijelu večeri, predstavljena je zbirka Ireninih pjesama koja nosi naziv „Kolijevka na dvije vode“. Gost večeri, pored Nenada Grujičića, bila je i Aleksandra Marilović, koja se publici u Novom Gradu predstavila svojim pjesmama.

Večeras ću vam predstaviti Irenu, moju dragu prijateljicu, kako drugačije, nego putem njene poezije:

Moja majka vjeruje

Moja majka
hrani vrapce.
Svake zime
ponavlja isti ritual.
Kraj prozora
prosipa mrve hljeba,
žuljavim rukama
tjera glad i
stvara magiju.
Moja majka hrani
pjesmu.

Moja majka
hrani mačke,
šarene, crne,
komšijske i divlje.
I čopor crnih mačića
zbog kojih bi nas
u srednjem vijeku
optužili za vještičarenje
i poslali na lomaču.
Moja majka hrani
nježnost.

Moja majka,
hrani pse,
seoske čuvare i
neobuzdane lutalice.
Spasava štence
i posljednju čašu
mlijeka iz frižidera
ostavlja njima.
Moja majka hrani
vjernost.

Moja majka
vjeruje
da je raj
isti za
ljude i životinje.
Moja majka
vjeruje…

irena bera

Ostavite odgovor

